Gra dla dwóch osób.
W grze wykorzystuje się klocki (domina), które mają kształt prostokątów, na których obydwu końcach znajduje się pewna liczba oczek od 0 do 6. W zestawie do gry występują klocki z każdą kombinacją oczek i każda kombinacja występuje dokładnie jeden raz.
Na początku każdy z graczy otrzymuje po 7 klocków i jeden z uczestników zostaje wylosowany jako rozpoczynający. Wykłada on dowolny ze swoich klocków, rozpoczynając tzw. łańcuch, do którego końców gracze następnie dokładają kolejno po jednym dominie, ale w ten sposób, że liczba oczek na końcach stykających się klocków musi być jednakowa.
Przykład 1. Pierwszy gracz wykłada 3-6, drugi dokłada 6-4.
Klocki, które posiadają jednakową liczbę oczek na obu końcach, to tzw. duble. Duble dokłada się do końców łańcucha obrócone pod kątem 90 stopni, a po wyłożeniu pierwszego dubla układ łańcucha jest modyfikowany, tak by znajdował się on (pierwszy dubel) na samym środku. Istnieje odmiana gry, w której końce pierwszego dubla stanowią dwa dodatkowe końce łańcucha, do których można dokładać kolejne klocki (patrz niżej, rozdz. Odmiany).
Przykład 2. Dwa duble w łańcuchu ułożone pod kątem 90 stopni.
Jeśli gracz nie posiada klocka, który mógłby dołożyć do jednego z końców łańcucha, musi pobrać domino spośród nierozdanych i dołożyć je; jeśli pobrane domino nie może zostać dołożone, pobiera kolejne aż do skutku bądź do wyczerpania nierozdanych klocków (jeśli dojdzie do wyczerpania i nie będzie mógł nic dołożyć, to traci kolejkę).
Gracze zdobywają punkty, jeśli po wyłożeniu klocka suma oczek na końcach łańcucha jest podzielna przez pięć; otrzymuje wtedy liczbę punktów równą tej sumie. W przypadku dubli do sumy liczą się oczka z obu końców domina.
Przykład 3. Suma oczek na końcach łańcucha równa się 10; gracz uzyskuje 10 pkt.
W momencie wyłożenia przez gracza swojego ostatniego domina następuje koniec rundy; gracz ten wygrywa rundę i otrzymuje liczbę punktów równą sumie oczek na niewykorzystanych klockach przeciwnika, zaokrągloną do najbliższej wielokrotności piątki.
Runda może również zakończyć się w sytuacji, kiedy wyczerpią się nierozdane domina i żaden z graczy nie będzie miał możliwości dołożenia klocka do żadnego z końców łańcucha; rundę wygrywa wtedy ten z nich, który posiada mniejszą sumę oczek na swoich niewykorzystanych klockach i otrzymuję liczbę punktów równą sumie oczek z klocków przeciwnika pomniejszoną o liczbę oczek ze swoich i zaokrągloną do najbliższej wielokrotności piątki.
Zwycięzca rundy wykłada domino jako pierwszy w kolejnej rundzie.
Gra toczy się do momentu uzyskania przez któregoś z graczy z góry ustalonej liczby punktów (zwykle 100, 250 lub 500).
Istnieje możliwość gry w domino z łańcuchem o czterech końcach. Po wyłożeniu pierwszego dubla ułożenie łańcucha jest modyfikowane, tak by znajdował się on na środku, a po dołożeniu klocków do jego boków, możliwe jest również dokładanie od góry i dołu.
Przykład 4. Łańcuch z czterema końcami i dublem 3-3 w środku.
cc by-nc