Gra dla dwóch osób rozgrywana zwykle na kartce w kratkę, na boisku o wymiarach 10x8 kratek, z bramkami o szerokości dwóch kratek; kształt boiska przedstawiono na ilustracji poniżej.
Celem gry jest umieszczenie w bramce przeciwnika wirtualnej piłki, która początkowo znajduje się na środku boiska, a w kolejnych ruchach jest przemieszczana pomiędzy sąsiednimi przecięciami kratek. Koniec gry następuje również w sytuacji, kiedy któryś z graczy zostanie zablokowany i nie może wykonać żadnego ruchu (wtedy automatycznie przegrywa).
W jednym ruchu piłka może być przemieszczona na jedno z ośmiu sąsiednich pól (poziomo, pionowo lub po ukosie) i w wyniku przemieszczenia pozycja początkowa jest łączona odcinkiem z pozycją końcową.
Piłka nie może przemieszczać się po brzegu boiska ani odcinkach, po których już wcześniej się przemieszczała, może jednak od nich się odbijać, tzn. jeśli w pozycji końcowej znajdował się przed wykonaniem ruchu koniec jakiegoś odcinka lub brzeg boiska, to po wykonaniu ruchu gracz wykonuje kolejny.
Przykłady: Ruch pojedynczy i z czterema odbiciami (1-4).
cc by-nc